امورفرهنگی ودینی شرکت آبفار خراسان جنوبی

روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گرامي باد.
| ادامه مطلب...

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/7/9/378721_732.jpg


جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

سخن از رژیم تروریستی اسراییل و تجاوزات و جنایات این رژیم در حق ملت حق جوی فلسطین است.تجاوز و جنایاتی که تمامی ابعاد زندگی این ملت حق جو و مظلوم را در بر گرفته است.رژیمی که تنها با زبان قتل، جنایت، ترور، اشغالگری و امثال اینها آشنایی دارد.در این تحقیق و پژوهش سعی بر این است که تلاشها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کودکان بی‏گناه و بی دفاع فلسطین مورد بررسی قرار گیرد.نیروهای امنیتی این رژیم از هیچ جنایتی همچون بازداشت، شکنجه و محروم کردن آنان از ابتدایی‏ترین امکانات بهداشتی و مواد غذایی سالم و کافی علیه کودکان کوتاهی نمی‏کنند.
برخورد نیروهای اشغالگران صهیونیستی در برابر کودکان فلسطینی چنان زننده و غیر انسانی است که گویا این نیروها با بمب هسته‏ای و سلاح کشتار جمعی مواجهشده‏اند که مارک کودک فلسطینی بر روی آن چسبانده‏اند!
به نوشته روزنامه اماراتی البیان، نیروهای اشغالگر صهیونیستی در سالهال انتفاضه الاقصی بیش از 350 کودک فلسطینی که حدود 13 الی 18 سال دارند، را باز داشت کرده و از آغاز و در خلال بازداشت نیز از هیچ اهانت، شکنجه، رفتار خشونت‏آمیز و غیر اخلاقی در زندانها و مراکز بازجویی کوتاهی نکرده است!
"مروان محمود حمد" و "اسلام سمور" از جمله صدها کودک فلسطینی هستند که از دوران کودکی بازداشت و از مواهب آزادی، تحصیل و محبت پدر و مادر محروم مانده‏اند.این رژیم با شکنجه، بازداشت و سرکوب کودکان فلسطینی به جهانیان نشان می‏دهد که هرگز به قوانین بین‏المللی و دلایل منطقی پایبند نبوده و به خواسته‏های جامعه بین المللی نیز در این خصوص اهمیتی قایل نخواهد بود.
دشمن صهیونیستی در پنجاه سال گذشته بویژه در سالهای اخیر و دوران انتفاضه فلسطینیان، کودکان و قشر جوان سرزمین فلسطین که آینده سازان این سرزمین هستند را هدف حقد و کین خود قرار داده است.


نویسنده : محمد کرامتی نژاد
تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393
زمان : 11:4
رحلت فقيه بزرگ ايت الله حاج شيخ محمدحسين غروي اصفهاني
| ادامه مطلب...

آیت‌الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی از شاعران نامدار نیم قرن پیش ایران است که چون در میان اشعارش، همه نوع شعری اعم از غزل، قصیده، مرثیه و ارجوزه وجود دارد، او را «کمپانی»‌ خوانده‌اند.

ولادت:
روز دوم محرم سال 1296 ق. آسمان کاظمین هم مانند دیگر شهرهاى مسلمان نشین، بوى کربلا و عطر عشق و عاشورا می‎داد. همزمانى این تولد مبارک با ماه حماسه‎هاى همیشه جاوید حسینی، سبب شد که کودک کاظمین و مولود محرم "محمد حسین" نامیده شود.





تحصیلات:
کودک کاظمین هنوز در فصل بهاران زندگى بود. تازه در باغ خرم حیات، نونهالى سرسبز بود که توانست هنر ظریف خط و خوشنویسى را آن هم در انواع گوناگون آن یاد گیرد. از آنجا که آن روزها هم چون روزگاران گذشته، صنعت خط از هنرهاى بدیع و چشمگیر بود، مهارت محمدحسین، آن هم در دوران کودکى وى را در میان آشنایان زبانزد ساخت. پدر هم که به استعداد درخشان فرزندش پى برده بود، با تمام توان وسایل تحصیل و ترقى او را در حوزه علمیه نجف فراهم ساخت تا این استعداد زلال و جوشان هر چه بهتر و بیشتر شکوفا گردد. محمدحسین در دهه دوم زندگى (در سال 1314 یا 1315 ق) بود که پا به حوزه بزرگ نجف نهاد و چیزى نگذشت که مراحل کمال را در دروس مقدماتى یکی پس از دیگرى پشت سر گذاشت و بزودى در حلقه درس بزرگترین اساتید حوزه آن روز شرکت جست.

اساتید:
1. شیخ حسن تویسرکانى
2. آیة الله سید محمد طباطبایى فشارکی
3. حاج آقا رضا همدانى
4. آیة الله آخوند خراسانى
5. حکیم محمدباقر اصطهباناتى شیرازى
6. شیخ احمد شیرازى

مشایخ روایی:
بزرگان بسیارى براى علامه غروى اجازه نامة روایتى نوشته‎اند که برای نمونه دانشمندان و اندیشوران زیرا را می‎توان نام برد:
1. بزرگ محدث معاصر حاج میرزا حسین نورى طبرسی، گردآوردنده مجموعه روایتى شیعه، مستدرک الوسائل.
2. آیة الله سید حسن صدرالدین موسوى معروف به صدر کاظمى نویسنده کتاب تأسیس الشیعه و...
3. میرزا محمد باقر اصطهباناتى شیرازی.
4. شیخ احمد شیرازى مشهور به "شانه ساز".
5. شیخ الشریعة اصفهانی.


نویسنده : محمد کرامتی نژاد
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
زمان : 13:23
روز غلبه حضرت موسي(ع) بر ساحران(به روايت شيخ بهائي)
| ادامه مطلب...

اجتماع ساحران و مبارزه عملی فرعون بر ضد موسی (ع) (1)

http://sangariha.com/i/attachments/1/1350746078304365_large.jpg

احضار ساحران، عکس العمل فرعون و فرعونیان در برابر موسى
به هر صورت، فرعون که انتظار نداشت با این دو منظره هولناک و خیره کننده روبه رو شود و فکر نمى کرد موسى داراى چنین معجزاتى باشد، در کار خویش فرو ماند و چاره اى ندید جز آن که از راه عوام فریبى و تهمت، حق را پنهان و براى حفظ مقام خود، حس وطن پرستى مردم را تحریک کند و با خود هم دست سازد، باشد که بدین وسیله چند صباح دیگر پایه هاى لرزان کاخ استبداد و ستمگرى خود را استوار سازد و به جنایات خود ادامه دهد. به همین منظور رو به اطرافیان کرد و گفت: این مرد جادوگر ماهرى است که مى خواهد شما را به وسیله جادوى خنویش از سرزمینتان بیرون کند و خود و خویشان و قومش، مالک و فرمان رواى این سرزمین گردند. اکنون شما درباره او چه نظرى دارید؟. برخى گفته اند: نیروى اعجاز چنان او را سرگشته و نگران خویش ساخت که به طر کلى بزرگى مقام خود را فراموش کرد و به اندازه اى عجز و زبونى بر وى چیره شد که ندانست چه مى گوید و خود را باخته و گم کرد. اطرافیان فرعون که پروردگار خود را آن چنان برسان دیدند، به وى گفتند: او و برادرش را مهلت ده و ماءموران خود را به شهرها بفرست تا همه جادوگران ماهر را به نزد تو آورند و در روز معینى به نبرد موسى برخیزند و جادو را به جادو پاسخ دهند.شاید براى بار دوم فرعون از سراسیمگى و پریشانى که پیدا کرده بود، رو به موسى کرد و گفت: اى موسى! آیا نزد ما آمده اى تا به وسیله جادوى خویش ما را از سرزمینمان بیرون کنى؟ اما بدان که ما نیز جادویى همانند آن براى تو بیاوریم. پس میان ما و خودت وعده گاهى بگذار و موعدى را مقرر کن که ما و تو از آن تخلف نکنیم .موسى پذیرفت و روز عید را که روز اجتماع و جشن مردم بود براى این کار معین کرد. فرعون هم ماءمورانى به سراسر مصر گسیل داشت تا هر ساحر زبردست و جادوگر ماهرى را در هر جا که هست براى روز موعود و نبرد با موسى به پایتخت بیاورند.

خداوند می فرماید: " قال الملأ من قوم فرعون إن هذا لساحر علیم" خداى تعالى در اینجا کلام فرعون را نقل نکرده که او در این هنگام چه گفته، بلکه گفتگویى را که بزرگان قومش با یکدیگر داشته اند نقل کرده، و از آن چنین بر مى آید که این بزرگان در هر امر مهمى مجلس شور تشکیل داده و با یکدیگر شور مى کرده اند و آنچه را که به اتفاق تصویب مى کردند به نظر فرعون مى رسانده اند تا او آن را به مرحله اجراء در آورد. در باره این معجزه هم با هم مشورت کردند و رأى نهایى خود را چنین اظهار کردند که:" إن هذا لساحر علیم" این مرد به یقین ساحرى است استاد که مساله رسالت را بهانه کرده تا بدین وسیله بنى اسرائیل را از چنگ ما نجات داده و آنان را مستقل کرده و به دستیارى آنان شما را از سرزمینتان بیرون کند و دین و طریقت شما را هم باطل سازد، اینک براى باطل کردن نقشه هاى او و خاموش کردن این آتشى که افروخته هر امرى که مى خواهى بفرما تا اجراء شود، آیا مى فرمایى تا او را بکشیم و یا بدار زنیم و یا به زندانش افکنیم؟ و یا در مقام معارضه به مثل در آمده سحرى مثل سحر او فراهم سازیم. آن گاه در این باره نیز با یکدیگر مشورت نموده و به عنوان آخرین رأى تصویب شده اظهار داشتند: " أرجه و أخاه و أرسل فی المدائن حاشرین یأتوک بکل ساحر علیم" او و برادرش را نگهدار و مامورینى به شهرستانها بفرست تا هر چه ساحر درس خوانده و استاد هست همه را حاضر سازند.


نویسنده : محمد کرامتی نژاد
تاریخ : یک شنبه 6 مهر 1393
زمان : 12:14


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.